CzaryMary Sklep Ezoteryczny Galeria Feng Shui

CzaryMary.pl to największa galeria ezoteryczna. Zapraszamy do naszej galerii feng shui. Zobacz nasze ciekawe propozycje magiczne

Zobacz także: Magiczne Prezenty

piątek, maja 12, 2006

Moje inspiracje, czyli aforyzmy na kazdy dzien roku - Alla Alicja Chrzanowska

Moje inspiracje, moje drogowskazy w chwilach zwatpienia i moje male lekcje dawane przez madrych tego swiata niech stana sie swiatelkiem na drodze Waszych poszukiwan.

"Nie prowadzi mnie nadmierny optymizm, ani zauroczenie wznioslymi idealami. Interesuje mnie po prostu los pojedynczego czlowieka - tej drobiny, od ktorej zaleza losy calego swiata i przez ktora, o ile dobrze rozumiem chrzescijanskie przeslanie, nawet Bog realizuje swoje cele."
Carl G. Jung

Fragment:

Zawsze fascynowalo mnie slowo i to, co mozna z nim zrobic. Pewnie dlatego zdecydowalam sie studiowac polonistyke. Z najwiekszym podziwem odnosilam sie do takich form wypowiedzi, ktore cechowala oszczednosc slow przy glebi mysli, czyli do aforyzmow, madrych mysli, tego, co Francuzi nazywaja bon mot. Zaczelam je zapisywac juz w szkole podstawowej, ot takie nietypowe hobby nastolatki, ktore z czasem przeksztalcilo sie w solidny zbior skladajacy sie z setek cytatow, z ktorych czescia chce sie podzielic z Toba Czytelniku. Mam do nich, wcale tego nie ukrywam, bardzo emocjonalny stosunek, gdyz wiele im zawdzieczam. Pomagaly mi w trudnych sytuacjach odzyskac nadzieje, podnosily na duchu, dodawaly wiary w siebie, wytyczaly kierunek zycia, wypowiadaly to, co czulam, tylko robily to madrzej i lepiej niz umialabym ja. Kiedy jest mi smutno czy zle, kiedy potrzebuje porady lub rozmowy z kims madrym, kiedy nie wiem, co mam robic - otwieram szuflade, w ktorej przechowuje kartki z zapisanymi cytatami, losuje na chybil-trafil jedna i mam: odpowiedz, rade, wsparcie, podtrzymanie, nadzieje. Pomogly mi nie raz, wiec mam nadzieje, ze pomoga i Tobie, drogi Czytelniku.

Znajdziesz Czytelniku w tej ksiazce slowa roznych ludzi, o roznych profesjach, pochodzacych z roznych krajow, wyznajacych rozne religie, ale laczy ich jedno - gleboka madrosc i umilowanie czlowieka. Nie bez przyczyny na motto calej tej ksiazki wybralam slowa Sofoklesa, ktore wlozyl w usta Antygony: "Wspolkochac przyszlam, nie wspolnienawidziec". Wydaje mi sie, ze gdyby kazdy czlowiek zyjacy na Ziemi o nich pamietal, nie musielibysmy marzyc o raju - zylibysmy w nim.
Jestem wyjatkowo szczesliwym czlowiekiem, poniewaz moglam zetknac sie z madroscia tych ludzi, nosic ich slowa w sercu, piescic nimi umysl i radowac dusze. Zrozumiale wiec, ze chce im wszystkim podziekowac, niezaleznie od tego kiedy i gdzie zyli. Szczegolnie serdecznie dziekuje:
Niezrownanym i Niedosciglym:
- Jezusowi z Nazaretu,
- Buddzie,
- Matce Teresie z Kalkuty.
Nauczycielom:
- Lillian Glass,
- Nathanielowi Branden,
- Colinowi P. Sisson,
- Theodore I. Rubin,
- Anthony Robbins,
- Normanowi V. Peale.
Osobowosciom:
- George Waszyngtonowi
- Franklinowi Delano Rooseveltowi,
- Abrahamowi Lincolnowi,
- Winstonowi Churchilowi,
- Indirze Gandhi.
Wzorom:
- Ralphowi W. Emerson,
- Berniemu Siegel,
- Antony de Mello,
- Carlowi G. Jungowi.
Idealom:
- Albertowi Einsteinowi,
- Mahatmie Gandhi,
- Victorowi Frankl,
- Helen Keller,
- Albertowi Schweitzer.
Filozofom:
- Wolterowi,
- Demostenesowi,
- Senece,
- Emmanuelowi Kantowi,
- Konfucjuszowi
- Arystotelesowi,
- Platonowi.
Artystom slowa:
- Adamowi Mickiewiczowi,
- Lwu Tolstojowi,
- Victorowi Hugo,
- Dantemu Allghieri,
- Williamowi Shakespeare,
- Sofoklesowi,
- Ajschylosowi,
- Johannowi W. Goethemu
i wszystkim pozostalym wymienionym w tej ksiazce i wielu, wielu innym, ktorych slowa zapisane na kartkach leza w mojej szufladzie jak bezcenny skarb, zyja w moim sercu, choc nie zmiescily sie w tej ksiazce.
Oddzielnie chce zlozyc hold czterem najwspanialszym Ksiegom swiata:
- Biblii,
- Bhagavadgice,
- Talmudowi,
- Koranowi.
Obcujac z tymi ludzmi, z ich slowami jestem pewna, ze przebywam w najlepszym i najszlachetniejszym towarzystwie, a teraz i Ciebie Czytelniku zapraszam do tej kompanii.



Kup Moje inspiracje, czyli aforyzmy na kazdy dzien roku - Alla Alicja Chrzanowska w CzaryMary.pl